Wednesday, June 02, 2010

Upshot : Imam Muda

Imam Muda memang banyak menarik minat rakyat Malaysia pada hari ini. Terutamanya, mereka yang masih SINGLE atau pada mereka yang tercari-cari calon menantu lelaki yang layak untuk anak gadis mereka!!! Pilih jangan tak pilih. Apapun yang anda cari di slot ini, semoga kite senantiasa mendapat petunjuk dan rahmat dari rancangan yang menarik ini. Insya Allah….

Imam Muda adalah sebuah program bersiri  bertujuan untuk mencari Imam Muda yang terbaik di Malaysia dengan kerjasama JAWI. Mereka akan dihimpunkan di sebuah asrama selama 3 bulan untuk belajar dan faham hal-hal agama dan kepimpinan Islam dari tokoh-tokoh ugama, pendakwah dan pemimpin Islam terkemuka yang bertauliah dan berpengalaman. Mereka perlu menjalani dan mengikuti jadual ketat, peraturan agama, tugas rutin dan pemahaman khusus mengenai tugas-tugas seorang Imam, pemimpin keluarga dan selaku pemimpin masyarakat setempat. Setiap  individu ini bakal diuji setiap minggu dengan latihan amali, praktikal dan tajuk-tajuk agama serta kemasyarakatan dan kepimpinan. Antara yang menarik, Juara Imam Muda akan memenangi penajaan penuh biasiswa di Universiti Antarabangsa Al-Madinah, Arab Saudi dan tawaran sebagai jawatan Imam di salah sebuah masjid utama di Wilayah Persekutuan berserta sebuah kereta.Dan juga bakal membawa pulang wang tunai RM20,000 dan sebuah komputer riba Apple Macpro di samping pakej menunaikan haji.

Astro Oasis Umum 10 Calon Imam Muda Terunggul.

Pelajar bersama tenaga pengajar dan pengacara rancangan Imam Muda. 
Dari kiri: Miril, Mentor 1 Ustaz Shahrizan Daud, Pengetua Datuk Hassan Mahmood Al-Hafiz, Pengacara Imam Muda Uztaz Dzulkarnain Hamzah, Mentor 2 Syed Mohd Nor Hisyam Tuan Padang, Aran, Hizbur, Nuri, Taufek, Adib, Syakir, Azhar, Abe Syara dan Asyraf.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More